Het opbouwen van klantrelaties is super belangrijk voor het bestaan van je bedrijf. Als je een goede klantrelatie opbouwt is de kans groter dat een klant bij je terugkomt. Een klant binnenhalen is altijd de eerste stap. Daarna is het een kwestie van de klanten behouden en tevreden stellen zodat ze nog meer producten en/of diensten van je afnemen. Om dat te realiseren heb je een sterke relatie met je klanten nodig. Je kunt beter investeren in de relatie met je huidige klanten, dan investeren in nieuwe klanten, want dat is goedkoper voor jouw eigen bedrijf.
Voorkomen is altijd beter
We kennen allemaal het gezegde “voorkomen is beter dan genezen.” Dat geldt uiteraard voor heel veel zaken, maar ook als het om betalen gaat. Bedrijven krijgen steeds meer te maken met wanbetalers. Dat komt mede doordat het burgers mogelijk wordt gemaakt om betalingen uit te stellen. Uiteindelijk zijn de betalingen zo vaak uitgesteld dat het op betalen uitkomt. Tegen die tijd hebben ze het geld dat daarvoor beschikbaar was al opgemaakt aan andere zaken. Dat is hoe schulden beginnen.
Als bank zijnde kun je geen wanbetalers gebruiken. Je wil er eigenlijk op voorhand al voor zorgen dat je zelf niet te maken krijgt met wanbetalers. Een lange tijd is dat niet mogelijk geweest, maar door alle ontwikkelingen op het gebied van AI zijn er ook nieuwe technologieën beschikbaar gekomen. Dankzij de schuldvordering Loxon schuldbeheer kun je inzicht krijgen in het betalingsgedrag van je klanten. Debt collection Loxon debt management maakt het mogelijk om wanbetaling op voorhand al te identificeren om dat vervolgens te voorkomen.
Een verbeterde oplossing
Als bank wil je een oplossing voor het incasseren van betalingen hebben. Een payment collection solution is belangrijk voor het staande houden van je eigen bedrijf. Banken hebben zo’n oplossing ook zeker nodig. Het liefst kies je voor een geautomatiseerde invordering, zodat je kunt besparen op personeel. Iets wat je in deze tijd ook nodig hebt met het weinige personeel dat nog beschikbaar is.
Om de betalingsachterstanden te voorkomen komt er meer bij kijken dan alleen het instellen van een systeem. Het verbeteren begint bij een verbeterde onboarding met je klanten. Daarnaast zullen de back-office taken ook vereenvoudigd moeten worden om echt verschil te gaan realiseren.
Als bedrijf en als bank loop je risico als te veel klanten een schuld open hebben staan bij je. Voor jullie is het dan ook heel belangrijk om wanbetalers op voorhand te signaleren. Zo heb je zelf de keuze om hen niet toe te laten als klant. Er zal dan ook een onboarding met klanten moeten komen, waarin je kunt uitsluiten dat iemand schulden of kans op schulden heeft.
Het debt collection system Loxon automated debt collection gaat jullie als bank daarmee helpen. Door te kiezen voor het schuldinvordering systeem Loxon geautomatiseerde schuldinvordering kun je kostenbesparingen realiseren. Bovendien behaal je concurrentievoordelen en verbetert jullie operationele efficiëntie.
Een sterke relatie
Een sterke relatie met je klant kun je alleen opbouwen als je meer van ze weet. Voor jullie als bank is het handig om die informatie te hebben. Klanten van jullie zullen die informatie ook geven als ze weten dat ze daarmee beter geholpen kunnen worden. Voor klanten is de persoonlijke band met een bedrijf ook heel belangrijk.
Klanten voelen zich gehoord en gezien als je als bedrijf een sterke relatie met ze opbouwt. Je kunt ze immers ook beter helpen als je bepaalde informatie van ze hebt. Uiteindelijk helpt het beide partijen als je de klant kunt behoeden voor het maken van schulden. Op naar heel veel sterke klantrelaties met dank aan het debt collection system.