Goedkoop en modieus: de Lidl en Zeeman hype - Goedkoop.be

Goedkoop en modieus: de Lidl en Zeeman hype

Eveline
Door Eveline
0 reacties

Vroeger wilde je het liefst ongezien een vlugge boodschap bij de Aldi halen of ging je op de rustige momenten winkelen bij de goedkopere supermarkt de Lidl.

Nu is de foute kleding met giga logo’s van zaken als de Zeeman, Febo, McDonalds en de Lidl tegenwoordig niet meer weg te denken uit het fashionbeeld en raakt iedere keer vliegensvlug uitverkocht zodra er een nieuwe productlijn op de markt komt.


Je riep het vroeger in ieder geval niet over de straten, dat je graag bij de budget supermarkten je wekelijkse boodschappen deed. Terwijl daar natuurlijk helemaal niks mis mee is. Toch zwegen de meeste mensen hier het liefst over. Hoofdzakelijk vanuit schaamte en om zich beter (lees: rijker) voor te doen naar andere huishoudens toe. Aan je klasgenootjes zou je bijvoorbeeld ook niet zo snel vertellen dat je onderbroek bij de Zeeman vandaan komt, of dat leuke nieuwe vest waar je een compliment over kreeg. Maar gelukkig zijn we die tijd allang voorbij!

Nu, op straat, maar ook op de catwalk zien we de grote kleurrijke logo’s van de bekende voordeelketens langskomen. Tel daar nog eens alle influencers op de social media kanalen bij op en we zijn massaal verkocht. Hoe we precies die taboe van het dragen van goedkope merken en het winkelen bij goedkope supermarktketens hebben doorbroken? Wij hebben de vier hoofdzakelijke redenen voor je op een rij gezet.

Zet je af tegen de status quo

Deze manier van kritiek uitoefenen op de maatschappij is natuurlijk niets nieuws. In de jaren 90 werd dit al gedaan met opvallende bedrukte t-shirts en met name skatemerken die zich uitspraken. Fashion is een duidelijke en creatieve manier om je mening aan de wereld te laten zien en dat is in de huidige tijd alleen maar makkelijker geworden. Zo kun je met een uitgesproken kledingstijl de hele wereld bereiken via de verschillende social media kanalen. De kleding met logo’s als Lidl en Zeeman passen perfect in dit rijtje. Door deze kleding te dragen laat je zien dat er geen taboe meer heerst op shoppen bij goedkope winkels en kun je je afzetten tegen de kapitalistische maatschappij.

Tijd om kleur te bekennen

Naast de ietwat idealistische reden om Lidl of Zeeman kleding te dragen, is er natuurlijk ook nog gewoon de reden dat je de kleding leuk vindt. De grote budget merken doen hun best om hun kleding- en accessoirelijnen zo veel mogelijk aan te laten sluiten bij de huidige trends. De winkels gaan zeker met hun tijd mee! Dus je kunt de kleding en accessoires ook gewoon dragen omdat de stijl je aanspreekt. Bijkomend voordeel is dat de artikelen voor zeer schappelijke prijzen beschikbaar zijn!

Een goed voorbeeld doet volgen

We hebben dit punt eerder al even aangestipt, maar wanneer je je absolute voorbeeld of favoriete influencer ziet in een complete Lidl of Zeeman outfit, dan moet jij het simpelweg ook hebben. Dat is slimme marketing en dat is helemaal prima!

Maak een statement

In deze maatschappij waar we continu op social media en op het internet bezig zijn, willen we natuurlijk wel blijven opvallen. De kleding van Lidl en Zeeman zijn dan bij uitstek geschikt om eens lekker op te vallen. Op straat, in de supermarkt, maar natuurlijk ook op je Instagram feed. De kleurrijke pakken met schreeuwende logo’s zijn ook zeer geschikt om je familie eens te provoceren tijdens het kerstdiner bijvoorbeeld..

Wat je reden ook is om de foute kledinglijnen te dragen, je bent in ieder geval super fashionable bezig als je het doet!

Over de auteur

Eveline

Ik ga voor jullie graag op zoek naar niet-alledaagse deals. Wanneer ik niet achter mijn computer zit om jullie de beste kortingen te kunnen voorschotelen, beklim ik waarschijnlijk ergens een rotswand of verover ik een gevaarlijk uitziende berg. Ik denk dat jullie het allemaal met me eens zijn: of we het nu hebben over kortingen of bergen, hoe hoger hoe beter!

Goedkoop.be gebruikt cookies om de website zo prettig mogelijk te laten werken, zodat je bezoek optimaal verloopt. Meer info lees je in onze Privacy & Cookie Policy.